Recenzija: Captain Marvel (2019)

Još jedan Marvelov film sletio je u kina. Ovaj puta radi se o ženskoj heroini Carol Danvers koja je poznatija kao Captain Marvel. Nakon mega uspješnog Black Panthera, Marvel se s ovim filmom pokušava približiti onim tržišnim skupinama koje, inače, i nisu veliki pratitelji svega marvelovskog. Ovaj put to je ženska populacija. S obzirom na to da se taj pravac DC-u s Wonder Woman pokazao uspješnim Marvel si nije mogao dopustiti kaskanje za najvećim konkurentom.

Uloga kapetanice pripala je buntovnoj oskarovki - Brie Larsson. Iako su inicijalno fanovi bili protiv njezinog kastinga zbog manje bujne fizičke prezence, s vremenom ih je kupila njezina glumačka vještina. Taman, kada su se primirili i pomirili s takvim glumačkim izborom gospodična Brie nije imala mira pa je počela „rentat“ o pravima žena, feminizmu, pritom dajući vrlo kontroverzne izjave kojima je oplela po muškoj populaciji, što je najgore, oplela je po kritičarima i opinionmakerima nazvavši ih „sredovječnim, 40-godišnjim, bijelim muškarcima“ s kojima, eto, ona ne želi imati baš ništa. To je možda i istina no njezin poslodavac, u ovom slučaju, Marvel, htio ili ne htio, s upravo takvom kategorijom ljudi mora surađivati i njihovo mišljenje pridobiti.

S obzirom na to da je dama dio blockbuster projekta, čija je produkcijska vrijednost oko cca 500 milijuna dolara, onda se takve dvoznačne izjave smatraju ugrozom filmskog projekta koji traje već duže od deset godina. Tim potezom ne samo da je navukla gnjev Kevina Feigea, Disneya i Marvela, njihovih fanova, već i svih drugih koji su se našli prozvanima.

Iskreno, nemam ništa protiv da se djevojka bori za ljudska prava i definitivno to što čini vrlo je plemenito međutim, neka to radi u svoje slobodno vrijeme i o svom trošku, a ne u manje od mjesec dana uoči početka globalne premijere njezinog naslovnog filma koji netko drugi financira i nju tim istim novcem obilato plaća. Njezino ponašanje jednako je neodgovorno kao kada masno plaćeni fudbaler dva dana pred utakmicu ubije pola plaće u kafani. Ne samo da takvo ponašanje radi loš publicitet za njega samog već i za sam klub, a da o sportskom rezultatu i ne pričamo.

No to na stranu, Captain Marvel je film s poprilično generičkom radnjom i standardnim trademarkom koji krasi sve Marvel filmove – humorom.

CGI je zadovoljavajući, gluma je točno onakva kakvom ju je scenariji ograničio, a upravo scenariji bih označio Ahilovom petom ovog filma. Amaterski režirane dramske scene, koje postoje kako bi nam dale emotivnu sponu s glavnim junacima filma, čine sve u svojoj moći da tako ne bude. Na momente konfuzna radnja uz generički pisani lik junakinje boljke su koje se ne mogu izbjeći. Vrlo skromne facijalne ekspresije Brie Larson ne bih pripisao na njezin račun već na račun scenarista. Nažalost, ona ima jedan drugi problem, a to je kroničan manjak karizme. Kao naslovna heroina i spasiteljica Zemlje njezina pojavnost na ekranu uopće ne odaje takav dojam.

Kao glave adute u glumačkom smislu naveo bih šarmantnog i neuništivog Samuela Jacksona u ulozi Nick Furyja, sjajnog Ben Mendelsohna u ulozi Talosa i nezaboravnu mačku Goose. Sve pohvale koje su pristizale s američke premijere filma, a koje su išle masovno na račun, Jacksona, Mendhelsona i mačke bile su u potpunosti opravdane.

Radnja filma smještena je u 1995. godinu. Tada je SHIELD sasvim drugačije mjesto od onog koje poznajemo u drugim Marvel filmovima. Nick Fury ima oba oka, agent Coulson je u naponu snage, na obzoru nema Iron Mana, Thora, Captaina Amerike i ostale svite superjunaka. Carol Danvers regrutirana je u dio vojnog odreda Kreea čiji je pripadnik, komandant Yon-Rogg (Jude Law). Dospijeva na Zemlju dok pokušava spriječiti rasu Skrull pod indicijom da se radi o opasnim shapeshiftersima koji uništavaju svaku planetu na kojoj se nađu. Međutim, njezin život dolaskom na Zemlju doživi kopernikanski obrat. Dan postaje noć, plavo postaje zeleno, a loše postaje dobro.

Upravo taj obrat je po pitanju same priče ono najbolje što je imala za ponuditi pa vam ga stoga i neću otkrivati.

Captain Marvel je solidan prvi film nove franšize u nastajanju. Ovim filmom upoznali su nas s glavnom junakinjom i njezinim karakteristikama, specifičnostima i nastankom. Slično kao i Captain America, imam dojam kako će ovaj, prvi film, biti njezin ujedno i najslabiji.

Priliku za iskupljenjem imat će već u četvrtom mjesecu kada se jedna od najmoćnijih junakinja ponovno vraća na kino platna i to kao dio Avengers ansambla !

Captain Marvel: 3/5