Recenzija: A Star is Born (2018)

Zvijezda je rođena!

Da...

Još jedna romantična drametina koja prodaje romansu pod patnju.

Sjajno.

Zamislimo se malo.

Zamislimo se, što mi to točno smatramo romantikom?

Patnja, suze, škrgut zuba, nesanica, tupa bol u prsima sve su to simptomi tzv. zaljubljenosti dok nas se istovremeno od malih nogu uči kako je ljubav najljepša i najčišća emocija koja postoji. Da stvar bude gora, tu podukama kraj nije.

Koliko vas je čulo onu budalaštinu kako je sve to dobro, zato što se upravo kroz bol i patnju kuju najbolje i najčvršće veze?

Cjeloživotni horor s osobom koja vas voli.

Uspjeli smo zamijeniti ljubav za ljubomoru, posesivnost, osobne frustracije i da stvar bude gora od njih napraviti nešto poželjno, nešto što se od nas očekuje. Ako veza nije s turbulencijama, tada to veza - nije. Dapače, čudom se čudimo kada ugledamo nekoga čiji je odnos izbalansiran.

U trenucima osobnog očaja, utjehu i nadu tražimo u filmovima. Filmovima koji nas tješe sa spoznajom kako to što osjećamo nije naš ekskluzivitet već opće proširena društvena pojava. Upravo zbog količine disfunkcionalnih veza koje stvaraju emotivne ožiljke, ti filmovi i vide svoju priliku za zaradom. Izazovi empatiju, ciljaj na žene kao ciljno tržište, a kada ih privučeš eto ti i muškaraca, ubaci u film velike zvijezde i kino hit je reš pečen!

Zapitajte se zašto se ne rade filmovi o funkcionalnim vezama ? Kao prvo, što ćeš snimati u filmu u kojem zapleta nema (čitaj: dosadno za gledat), kao drugo, tržište kojem bi se obraćao imalo bi ravno četiri i pol gledatelja.

I tako smo, sada već prošle, 2018. godine, u kinima dobili novo filmsko rame za plakanje.

A Star is Born, treći je po redu remake filma kojeg svakih nekoliko desetljeća odglumi neki glumačko/pjevački par. U prvom filmu iz 1937. godine glavne uloge tumače Janet Gaynor kao mlada glumica i zvijezda u nastajanju te Fredric March kao ocvali glumac što mlado june uzme pod svoje. Fast forward kojih 40 godina i eto nas na 1976. kada su Janet i Frederica zamijenili Barbara i Kris. Ovaj put više nisu glumci s aspiracijama već glazbenici. Mlada Streisandica i olinjali country vuk Kristofferson upuste se u fatalnu filmsku romansu.

Upravo drugi remake poslužio je kao podloga za film iz 2018.

Čak su i glumci birani tako da podsjećaju na dvojac iz 76-te. Gaga sa frizurom, nosom, stasom ali i statusom pop dive, dok je Cooper viša i manje karizmatična verzija Kristoffersona. Kristoffersonov hrapavi glas à la Vlado Kalember, škiljeći pogled i mrki osmijeh dan danas, s 82 godine, ima poseban šmek. Onaj tko je gledao Bladea znat će o čemu pričam.

Moram priznati kako je Bradley Cooper ispao pametniji no što sam mogao zamisliti.

Za svoj redateljski debi izabrao je ziheraški projekt kojem je dao modernije lice, dok mu je, s druge strane, taj isti film pružio vrhunski kreativni predložak i utočiše u originalu. Našao si je partnericu u mega popularnoj pjevačici koja mu je s producentske strane mogla osigurati pune kino dvorane i nominaciju za Oscar u kategorijama za najbolju filmsku pjesmu i najbolji soundtrack. Kada si već dogurao u taj probrani krug onda je bilo za očekivati da i Gaga bude nominirana za najbolju ulogu. Naposljetku, ni prva ni posljednja pjevačica koja je postala glumica. Iz prošlosti pamtimo primjere Cher i već spomenute Barbare Streisand. Inače, obije dobitnice Oscara.

Povedeni tom logikom skovali su pakleni plan koji se do danas sasvim dobro odvija.

A Star is Born je na Zlatnim globusima, Oscarovom mlađem, supijanom bratu, pobrao pet nominacija od kojih je jednu osvojio i to onu u kategoriji za najbolju pjesmu. Sve u svemu razočaravajuću skor za film kojem se predviđala zvjezdana godina. No ništa još nije izgubljeno.

Film je ljubavna priča između ocvalog country pjevača Jacka (Bradley Cooper) i mlade pjevačice Ally (Lady Gaga). Dok je njemu glazba puka tlaka i živi za trenutak inspiracije ispijajući svako piće s promilima, njoj je glazba sve! Gle čuda, sasvim slučajno, u zadimljenom transvestitskom baru, kroz oblak dima, on ugleda svoju posljednju nadu - Ally. Vatrena i borbena sa sjajnim pjesmama i zvonkim glasom ali s velikim problemom – neiskustvom. No dragi moj čitatelju, ne brinite, Jack je tu da ju postavi na pravu stazu slave. Kako to obično i biva, intenzivno radeći na njenom novom albumu, rodila se još intenzivnija ljubav. Nismo se snašli, a njih dvoje navlače si zaručničko prstenje. Čak ni njegov alkoholičarski poriv nije mogao stati na put takvoj ljubavi! Nažalost, romansa je ubrzo počela kopniti. Ally je postajala sve popularnija, a Jack sve više tonuo u anonimnost. Njihov strastveni plamen ljubavi ugasio se na tragičan način koji vam ipak neću otkriti.

Reći ćete možda: „Pa to sjajno zvuči!“ ili „Jedva čekam ići sa djevojkom/momkom na ovaj mega emotivan film!“.

I odgovorit ću vam na to: “Istina!“.

Sve bi to bilo okej da mi pričamo o jednom od filmova koji ima ambiciju biti hit za Valentinovo, ponešto zaraditi i na tome stati. Ali ovaj to ne planira! Ovaj duboko uprosječen film, koji ne samo da je remake prosječnog ljubavnog filma već je i sam duboko ukopan u prosjeku. Nema niti jedna jedina stvar u ovom filmu koja bi ga trebala svrstati u kategoriju za najbolji film, glumca, glumicu ili redatelja osim one koju je na Zlatnim globusima osvojio.

U prijašnjoj recenziji i u mnogima koje se odnose Oscare, naveo sam kako je to prestižna nagrada za najbolja filmska ostvarenja godine! Film za Oscara je film koji svojim kadrom šalje suptilne poruke gledatelju, koji je estetski impresivan, obrađuje provokativnu temu, nudi revolucionarna tehnička rješenja koja će unaprijediti načine snimanja filmova naredno desetljeće, neviđenu glumu ili je zbog produkcijske veličine bio zahtjevan pothvat. Ti nabrojani kriteriji su kriteriji za koje držim da osvajač i pripadnik kategorije za najbolji film MORA sadržavati.

Ja niti jednu od nabrojanih stavki u ovom filmu, naprosto – ne vidim.

Film koji bi neprimjetno prošao ispod radara da u glavnoj ulozi nije mitska Lady Gaga. Samo zato što je ona u filmu, filmu je pomoglo da postigne financijski momentum koji ga je kasnije na tom istom valu lansirao u orbitu.

Ako volite pjesmu, Lady Gagu i dlakavo poprsje Bradley Coopera onda je ovo film za vas. Ako od ovog filma očekujete nešto spektakularno bojim se da ćete napustiti kino dvoranu suzdržani.

Sve u svemu: "Idi pa vidi!.

A Star is Born: 3/5